České
ALPEN-
VEREIN.CZ

Lužická spojka - Vaňov

Ferata se nachází blízko Ústí nad Labem nad obcí Vaňov pod skalní vyhlídkou Skály, nedaleko jsou skalky Milenci a Strážce Vaňova.

Přístup k feratě je z obce Podlešín. Po ujetí jednoho kilometru z Podlešína po silnici směrem na Chvalov jsou po levé straně Podlešínské louky. Ty jsou při pohledu od silnice v pravé části vymezeny lesem. Přístup ze silnice po cestě podél lesa až na vyhlídku uprostřed louky, kde se nachází výstup z feraty. V levé části louky je startovací plocha pro paragliding. Od výstupu na horním konci feraty jsou krásné výhledy na hrad Střekov, Brnou, Vaňov a Ústí nad Labem.

Příchod k nástupu na feratu je označen vpravo u lesa, od místa označení je sestup zčásti zajištěn lany. Ferata začíná při úpatí stěny. Výstup vede traverzem šikmo doprava přes travnaté police až na balkonek, kde se cesta stáčí doleva. Cesta dále pokračuje po pilíři, po kterém se dostanete doprava ke stěně. Zde je umístěna kniha feraty. Od knihy pokračuje výstup doleva stěnou do komína a tímto komínem do sedélka mezi pilířem. Odtud nevýrazným koutem na další plošinu, pak následuje traverz doprava do stěny a stěnou stálý výstup na vrchol horního pilíře. Nakonec nevýrazným vhloubením až k výstupu z feraty na Podlešínské louky.

Cesta je výborně zajištěná, je ale dost silová a není zcela vhodná pro začátečníky. Umělými stupy a chyty se zde šetří. Pozor na volné kameny.