České
VEREIN.CZ

Feráty pod Holoměří

FERATA VINAŘSKÁ

Ferata Vinařská se nachází přímo v Ústí nad Labem ve skalním masivu Vinařská v lokalitě „Pod Holoměří“ nad stejnojmennou ulicí blízko centra. Skalní masiv je jen kousek od základní školy Vinařská. Feratu postavil Karel Březina v dubnu 2018.

Na masivu Vinařská jsou dvě cesty, názvy cest jsou Vinařská a Ortopedická. Po krátkém, asi dva metry dlouhém a nepříliš náročném strmém začátku následuje asi šestimetrový traverz k hraně skály. Lokalita je vhodná pro začínající feratisty i pro rodiny s dětmi.

Cesta Vinařská

vede zleva doprava za skalní hranu ke knížce ve stěně, zde se cesta dělí. Vinařská pokračuje nejprve po stupačkách na travnatou plošinu, odtud pak následuje traverz přes skalní hranu k nejvyššímu místu.

Z tohoto místa sestup dolů podél lana.

Obtížnost: B

Cesta Ortopedická

vede od vrcholové knížky doprava až ke skalní stěně. Od vrcholové knížky nejprve výstup přes skalní stupně a za nimi dále až na vrchol.

Z vrcholu sestup dolů na travnatou plošinu, kde se spojí s cestou Vinařská.

Obtížnost: B

Informace

Příchod k feratám:

od Základní školy Vinařská mezi panelovými domy 22 a 14, dále cestičkou do lesa. Nástup na feratu je viditelný od lesa.

Příjezd od Labe po silnici č. 30 kolem Masarykovy nemocnice a při sjezdu ke kruhovému objezdu odbočení vlevo krátce před kruhovým objezdem do ulice Vinařská. Příchod je z ulice Vinařská mezi dvěma panelovými domy kolem dětského hřiště krátce do svahu ke skále.