České
alpinismu
ALPEN-
VEREIN.CZ

Broad Peak aktuálně: Češi na vrcholu!

S potěšením Vám můžeme oznámit, že dnes 25.7.2014 v 14.30 hod pákistánského času stanul Libor Uher a Marek Novotný na hlavním vrcholu Broad Peaku (8047 m).

"Dnes v 13:30 pákistánského času jsme s Markem stanuli na ROCKY SUMMITU (8016 m) a o hodinu později na hlavním vrcholu Broad Peaku (8047 m)" přišla večer sms od Libora. "Teď jsme v C3 a odpočíváme. Jsme totálně zničení" napsal ještě Libor.

Zítra sestupují do BC.

Web expedice: www.rajpneu.cz/broadpeak

Výstupy dalších expedic:

První karakoramskou osmitisícovkou, která na svém vrcholu přivítala horolezce, se stal ve středu 23. 7. právě Broad Peak (8047 m). Na vrcholu ve dnech 23. - 24. stanulo hned několik lanových družstev – dva bulharští horolezci Boyan Petrov a Ivan Tomov, Rumun Alex Gavan, dva Pákistánci Little Hussain a Muhammad Taqi, dále tři Tajwanci, mexický pár Badía Bonilla a Mauricio Lópezovi, Španěl Jesus Morales. Několik horolezců, včetně Poláků, svůj pokus vzdalo na předvrcholu, tedy zhruba sto výškových metrů pod hlavním vrcholem. K nejvyššímu bodu Broad Peaku má namířeno také Španěl Oscar Cadiach. Právě tento vrchol mu schází k dokončení Koruny Himálaje.

Horolezci pár kroků před vrcholem Broad Peaku, foceno z předvrcholu, foto: Jerzy Natkański

Češi startují k vrcholu!

Libor Uher a Marek Novotný dosáhli velmi rychle C3 a snaží se využít dobrých podmínek – pokračují tedy ve „sprintu“ dále:

"JSME V C3 7000m. 14 HODIN NON-STOP SPRINTU DO VRCHU! LIDI - MAREK NOVOTNÝ JE ŽIVOČICH  JINÉ PLANETY! 2150 metrů výškových!" přišla od Libora. Kluci jsou oproti předpokladu už v třetím výškovém táboře, kde rychle vaří vodu a nějaké jídlo... Rychle v těch podmínkách znamená - čekat i několik hodin na to, než se vůbec roztopí sníh. Tato zpráva je vydána přibližně v 19:15 hodin, tedy cca za 2 hodiny našeho času, tedy po 21:00 hod SELČ (po 24. hodině pákistánského času (+3 HOD SELČ)) budou kluci vyrážet na svůj útok, kdy musí překonat přibližně 1000m výškových a zhruba 1,5km širokou vrcholovou pasáž na hlavní vrchol Broad Peaku 8047 m.

"PO PŮLNOCI JDEME DO ÚTOKU S POLÁKY. MRZNE MI UKAZOVÁČEK, NEMŮŽU MOC PSÁT...ALE OZVEME SE JAK TO JEN PŮJDE!" ukončil zprávu Libor.

Nezbývá než držet palce. Počasí je luxusní,okno by mělo vydržet do 27. 7. 2014... Čekáme na jakékoliv info od kluků...

Web expedice: www.rajpneu.cz/broadpeak

Závěrem ještě zmiňme, že první úspěchy byly zaznamenány i na Gasherbrumu II. Na vrchol vystoupil 24. 7. turecký horolezec Tunc Findik, který tak dosáhl vrcholu již 11. osmitisícovky